Társasházkezelés

Tisztelt Társasházi Ingatlantulajdonos!

Engedje meg, hogy röviden tájékoztassuk Önt a társasházakkal kapcsolatos kezelői, szolgáltatói tevékenységükről, úgyis mint Miskolc városában a legnagyobb ilyen tevékenységet, szolgáltatást végző szakmai cég tevékenységéről.

A Miskolc Holding Zrt. Ingatlangazdálkodási igazgatósága helyi önkormányzati rendelet alapján kezeli az önkormányzati tulajdonú épületeket, helyiségeket, ill. magántulajdonosok megbízása alapján társasházak közös képviseletének ellátására is vállalkozik. A fentebb említett területeken a Miskolc Holding Zrt. Ingatlangazdálkodási igazgatósága egyedülálló tapasztalatokkal, eljárási technikákkal, számítógépes nyilvántartó rendszerekkel rendelkezik Miskolcon. A korábbi évek tapasztalatainak, a rendelkezésre álló szakember állománynak, a kialakult jó hírnévnek köszönhetően egyre több önálló társasház közös képviseletét látja el.

Részvénytársaságunk, jelenleg mintegy 300 társasházét, amely több mint 12 ezer társasházi lakás és nem lakás kezelését jelenti. Részvénytársaságunk dolgozói közül többen rendelkeznek felsőfokú és középfokú társasház- és ingatlankezelői szakképesítéssel. A társasházak közös képviseletét, az épületek kezelését megbízási szerződés alapján látjuk el, tevékenységünk magában foglalja a társasház, illetve az épület ügyeinek teljes körű ellátását. A kezelésünkben levő társasházak önálló naplófőkönyvvel, pénzintézetnél vezetett saját egyszámlával, társadalombiztosítási törzsszámmal és adószámmal rendelkeznek. A társasház bevételeit-kiadásait minden más társasháztól elkülönítve kezeljük. A pénzmozgásokat, a számlák igazolását, a lakókkal való kapcsolattatást - igény alapján - a Számvizsgáló Bizottság, illetve a lakók által választott személyek bevonásával intézzük. Az épületen végzendő nagyobb volumenű karbantartási és felújítási munkákat - és azok sorrendjét - a társasházközösség illetve a lakóközösség határozza meg, természetesen a szükséges vagy időszerű karbantartási, felújítási munkákra javaslatot teszünk a tulajdonosok felé. A munkálatok elvégeztetésével kapcsolatos műszaki, pénzügyi, gazdasági, jogi teendőket Részvénytársaságunk nagy gyakorlattal rendelkező munkatársai látják el. Halaszhatatlan munkák elvégzésére a Miskolc Holding Zrt. Ingatlan-gazdálkodási Igazgatóság gyorshiba elhárítással foglalkozó szakemberei munkaidőn kívül, munkaszüneti- és ünnepnapokon is rendelkezésre állnak. A halasztható, nem azonnali beavatkozást igénylő munkák megrendelésénél mindig a lakóközösség érdekeit vesszük figyelembe, ezeket a javíttatásokat árban és minőségben kedvező referenciákkal rendelkező kivitelezőkkel végeztetjük el. Nagy hangsúlyt fektetünk a társasház közgyűlési határozatainak és lakóközösségi döntéseknek a végrehajtására, az elfogadott közös költség - nem fizetés esetén történő - behajtására. A közüzemi szolgáltatókkal és egyéb harmadik személyekkel szemben a társasház képviseletét ellátjuk, az épület üzemeltetését biztosítjuk.

Peres eljárásban ellátjuk társasház jogi képviseletét mind külső harmadik személlyel szemben, mind a tulajdonostársakkal szemben. A társasház illetve az épület közös tulajdonban maradó, közös használatú részeivel kapcsolatos és egyéb kiadásokra (lépcsőház világítás, - takarítás, fűtés-karbantartás, liftügyelet, liftkarbantartás, szemétszállítási díj, szükségessé váló javítások, felújítások, bank költségek, postai közreműködési díjak, klf. nyomtatványok, esetleges adó terhek, stb. ) a közös költség befizetések nyújtanak fedezetet. A közös költség mértékéről a társasház közgyűlése dönt, mértéke társasházanként változó. A társasház felújításra szánt összegeket gyűjthet, felújítási alapot képezhet, vagy lakás elő-takarékossági szerződést köthet a közgyűlés döntésétől függően. A felújításra szánt pénzeszközöket a közgyűlési határozattól függően elkülönített felújítási számlán vagy a lakás elő-takarékossági számlán gyűjtjük, vagy a szabad pénzeszközöket államilag garantált, magas kamatozású állampapírokban helyezzük el. Természetesen a társasházi épület különböző épület szerkezeteinek felújítására országos vagy helyi önkormányzat által kiírt pályázatokon is részt vesznek a kezelésünkben levő társasházak, melyre vonatkozó mindennemű szakmai és tapasztalati segítséget megkapnak tőlünk. A társasház lakóival a folyamatos kapcsolattartásra telefonon vagy internetes hálózaton is lehetőség van. Személyes kapcsolattartásra a helyszínen vagy a Miskolc Holding Zrt. Ingatlan-gazdálkodási Igazgatóság Házkezelőségein kialakított ügyfélfogadó helyeken van lehetőség. A kapcsolattartás jól bevált formája azonban a társasház által választott SZB tagok bevonása a lakók észrevételeinek, javaslatainak átadásába, vagy a szükségessé váló javítási, hibaelhárítási munkák jelzésébe is. A Társasházi törvény rendelkezésének megfelelően társasházi közgyűlést évente legalább egyszer, illetve rendkívüli esetekben tartunk, ahol beszámolunk az előző évben végzett munkánkról, a társasház pénzügyi helyzetéről, ismertetjük a társasház következő évi pénzügyi és eredmény tervét, javaslatot teszünk a szükséges elvégzendő munkákra és megbeszéljük a felmerült problémákat is.

Tisztelt Társasházi Ingatlantulajdonos! Amennyiben a társasház kezeléssel kapcsolatos tevékenységünkről bővebb tájékoztatást kíván kapni, kérjük, szíveskedjen társasházkezeléssel foglalkozó szervezetünket megkeresni a

Miskolc, Szilvás u. 23-25. Telefon: 560-100;

Miskolc, Győri kapu 53., Telefon: 516-260,

ahol mindenre kiterjedően készségesen adnak felvilágosítást. Megtisztelő figyelmét köszönjük.



Miskolc Holding Zrt. Ingatlangazdálkodási igazgatóság, Társasházkezelőség